Шапағат (арабша – шафаат) сөздікте адамдардың арасында туындаған келеңсіз оқиғалар мен ренішті жағдайларда кешірім сұрау мағынасына келеді. Діни терминологияда бұл дүние мен ақыретте қолданылу жағынан екі түрлі мағынаға саяды. Бұл дүниеде шапағат ету – адамдардың бір-біріне жәрдемдесуі, көмектесуі, жақсылық жасауы.
«Нəби» жəне «Расул» ұғымдарының мағынасы
«Нəби» жəне «Расул» ұғымдарының бір-біріне мағыналас сөздер екенін айтушылармен қатар, «Расул» сөзінің ауқымы нəбиден əлдеқайда кең деушілер де бар. Матуридидің пікірінше, «Нəби» Алладан келген ақиқатты адамзатқа жеткізуші, алдыңғы өткен пайғамбарлардың дəстүрін жалғастырушы. Былайша айтқанда, өзіне хас кітап пен шариғат алып келген пайғамбарды «Расул», ал алдыңғы пайғамбардың ізін қуушы пайғамбарды «Нəби» дейді. Пайғамбарымыз Мұхаммедтің (с.ғ.с) соңғы нəби əрі соңғы расул екені айтылады.
Ыстық пен суықты қайтарған пайғамбар (с.ғ.с) дұғасы
Жабир (р.а.) әңгімелейді:
Алла елшісінің (с.ғ.с), сахабалардың шүкіршілік етуі
«Шүкіршілік ететін бір құл болмаймын ба?»
Пайғамбардың (с.ғ.с) намаздың маңызы жайлы айтқан сөздері мен әрекеттері
Әбу Зәрр (р.а) былай әңгімелейді: «Бірде Алланың елшісі түнде тұрып, таң атқанша намаз оқыды. Намазда мына аятты көп оқыды:
Пайғамбарымыз (с.а.с.) неге көп әйел алған?
Алла елшісі Мұхаммедтің (с.а.с.) көп әйел алуын екі негізге бөліп айтуға болады.
Пайғамбардың (с.ғ.с) соңғы тілегі
Халық ақыны Мәшһүр Жүсіптің Мұхаммед Пайғамбарымыз (с.ғ.с) туралы жазылған «Хаятбақшы», «Пайғамбардың дүниеден өтуі» дастандары, «Пайғамбардың ақтық үні», «Мұхаммед пайғамбар туралы» өлеңдері – Алла Елшісінің (с.ғ.с) тыныс-тіршілігі, өмірбаяны, жетімдігі мен қиыншылықтары, бақиға аттанардағы көңіл-күйін және оның жанындағылардың хал-ахуалын эпикалық тыныспен жырлаған туындылары бар. Назарларыңызға ақынның «Пайғамбардың (с.ғ.с) соңғы тілегі» атты толғауын ұсынамыз.
Пайғамбардың (с.ғ.с.) әзәзіл шайтаннан Аллаға сиынуы
Жаратылыстың абзалы болған пайғамбарымыз Мұхаммедтің (с.а.с) өмірі мен әрбір іс-әрекеттері үмметінің ғұмырлық қыбланамасы, тыныс-тіршілігі болып табылады.
Алла елшісінің (с.ғ.с) неке қиюда ұстанған жолы
Пайғамбарымыздың Хадиша анамызға үйленуі
«Мені Раббым тәрбиеледі»
Тарихта адами болмысына рухани кемелдігі жарасып, тән сұлулығын жан сұлулығымен ажарландыра түскен тұлғалар некен-саяқ. Сондай ғажап тұлғаның бірі әрі бірегейі – Мұхаммед Мұстафа (с.ғ.с) болғаны белгілі.
Пайғамбарымызға (с.ғ.с) салауат айтудың сауабы
Үбәй ибн Кағыб әңгімелейді: