إِن تَجْتَنِبُواْ كَبَآئِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَنُدْخِلْكُم مُّدْخَلاً كَرِيمًا
«Егер сендер тыйым салынған зор күнәдан сақтансаңдар, кішігірім күнәларыңды есепке алмаймыз және сендерді құрметті орынға кіргіземіз» («Ниса» сүресі, 31-аят).
Бұл аятта Алла тағала мұсылман пенделерге егер үлкен күнәлардан тыйылса басқа кішкентай күнәларын сол тыйылуларымен кешіретіндігін, сонымен қатар сол тыйылуларының арқасында жәннаттан орын беретіндігіне уәде береді.
روى مسلم عن أبي هريرة قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : الصلوات الخمس والجمعة إلى الجمعة ورمضان إلى رمضان مكفرات ما بينهن إذا اجتنب الكبائر
Имам Мүслим Әбу Һурайрадан мына хадисті риуаят етеді. Пайғамбарымыз (с.ғ.с.): «Бес уақыт намаз және жұмадан жұмаға дейін, рамазаннан рамазанға шейін егер үлкен күнәлардан тыйылса, ортасындағы кіші күнәларды есепке алмай жасырылады», - деген.
Үлкен күнәлар қайсылар екендігі жайлы ғалымдар арасында түрлі пікір-көзқарастар бар.
فقد ورد عن أبي هريرة رضي الله عنه: عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: ((اجتنبوا السبع الموبقات))، قالوا: يا رسول الله وما هن؟ قال: ((الشرك بالله، والسحر، وقتل النفس التي حرَّم الله إلا بالحق، وأكل الربا، وأكل مال اليتيم، والتولي يوم الزحف، وقذف المحصنات المؤمنات الغافلات)) رواه البخاري
Ардақты сахаба Әбу Һурайра Пайғамбарымыздан (с.ғ.с.) жеткізеді. Алла Елшісі (с.ғ.с.): «Жеті құрдымға жіберетін нәрседен сақтаныңдар», - деді. «Уа Алла Елшісі, олар қайсылар?» - десті. Сонда Алла Елшісі: «Алла тағалаға серік қосу, сиқыр, хақсыздан Алла тағала харам еткен кісіні өлтіру, өсімқорлық, жетімнің малын жеу, шабуылда қорқып қашу, өзінің абыройын сақтаған пәк мұсылман әйелге жала жабу», - деген. (Бұхари риуаяты)
عن عبيد بن عمير ، عن أبيه - أن رسول الله - صلى الله عليه وآله وسلم - قال في حجة الوداع :
" ألا إن أولياء الله المصلون من يقيم - الصلوات الخمس التي كتبت عليه ، ويصوم رمضان ، ويحتسب صومه يرى أنه عليه حق ، ويعطي زكاة ماله يحتسبها ، ويجتنب الكبائر التي نهى الله عنها "
ثُمَّ إِنَّ رَجُلا مِنْ أَصْحَابِهِ سَأَلَهُ ، فَقَالَ : يَا رَسُولَ اللَّهِ ، مَا الْكَبَائِرُ ؟ قَالَ : " هُنَّ تِسْعٌ ، أَعْظَمُهُنَّ إِشْرَاكٌ بِاللَّهِ ، وَقَتْلُ نَفْسِ مُؤْمِنٍ بِغَيْرِ حَقٍّ ، وَفِرَارٌ يَوْمَ الزَّحْفِ ، وَالسِّحْرُ ، وَأَكْلُ مَالِ الْيَتِيمِ ، وَأَكْلُ الرِّبَا ، وَقَذْفُ الْمُحْصَنَاتِ ، وَعُقُوقُ الْوَالِدَيْنِ الْمُسْلِمَيْنِ ، وَاسْتِحْلالُ الْبَيْتِ الْحَرَامِ قِبْلَتِكُمْ أَحْيَاءً وَأَمْوَاتًا " ثُمَّ قَالَ : " لا يَمُوتُ رَجُلٌ لَمْ يَعْمَلْ هَذِهِ الْكَبَائِرَ وَيُقِيمُ الصَّلاةَ وَيُؤْتِي الزَّكَاةَ إِلا رَافَقَ مُحَمَّدًا صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي دَارِ بُحْبُوحَةٍ ، أَبْوَابُهَا مَصَارِيعُ مِنْ ذَهَبٍ " , قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ : وَقَدِ اخْتَلَفَ النَّاسُ فِي الْكَبَائِرِ مَا هُنَّ ، فَرُوِيَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ رِوَايَاتٌ مِنْهَا أَنَّهُ قَالَ فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ : إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ سورة النساء آية 31 ، قَالَ : " الْكَبَائِرُ كُلُّ ذَنْبٍ خَتْمَهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ بِنَارٍ أَوْ غَضَبٍ أَوْ لَعْنَةٍ أَوْ عَذَابٍ " . وَرُوِيَ عَنْهُ أَنَّهُ قَالَ : " الْكَبَائِرُ إِلَى سَبْعِينَ أَدْنَاهُنَّ إِلَى سَبْعٍ " . وَرُوِيَ عَنْهُ أَنَّهُ قَالَ : " كُلُّ شَيْءٍ عُصِيَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ بِهِ فَهُوَ مِنَ الْكَبَائِرِ
Пайғамбар (с.ғ.с.) «Хажжатул уидаъ» яғни, «Қоштасу» қажылығында: «Алланың достары өздеріне парыз етілген бес уақыт намазды орындаушылар, оразаның өздерінде ақысы бар деген есеппен Рамазанда ораза тұтушы, мал-мүлкінің зекетін де өзінде ақысы бар деп беруші және одан Алла тағала тыйым салған кабаирден (үлкен күнәлар) сақтанған адам емес пе? - деді.
Сонда бір кісі: «Уа, Алла елшісі! Кабаирлер қайсылар?» - деп сұрады.
Алла елшісі (с.ғ.с.) оған былай деді: «Олар тоғыз:
Аллаға серік қосу;
Хақсыз мұсылман кісіні өлтіру;
Соғыста қорқып қашу;
Сиқыр;
Жетімнің мүлкіне қол сұғу;
Өсімқорлық жасау;
Пәк әйелге жала жабу;
Мұсылман ата-анаға аққ болу;
Мұсылманның тірісінің де, өмірден өткенінің де құбыласы болған қағбаға құрметсіздік жасау». Сосын пайғамбар (с.ғ.с.): «Қайбір кісі бұл кабаирлерді (үлкен күнәларды) жасамаса және намаздарын оқыса, зекеттерін берсе, ол есіктері алтынмен көмкерілген жәннаттың ең әдемі ортасында Мұхаммедпен (с.ғ.с.) бірге болады», - деді.
Мухаммад ибн Хусайн айтады: «Ғалымдар кабаирлердің (үлкен күнәлар) қайсылар екендігі жайлы түрлі пікірлерде болған. Ибн Аббастан (р.ғ.) осы тақырыпқа қатысты түрлі риуаяттар жеткен. Солардың бірі: «إِن تَجْتَنِبُواْ كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَنُدْخِلْكُم مُّدْخَلاً كَرِيمًا» -деген аятты оқып, әрбір тозақпен, өзінің ғазабымен немесе лағнетімен немесе азабымен ескерткен күнә», - деген. Басқа риуаятта: «Кабаир (үлкен күнәлар) – 70-ке дейін саналынған, ең азы дегенде жетеу» - делінген.
Қорыта айтқанда, әрбір мұсылман үлкен күнәлардан сақтанып, оның орнына Алла разы болатын амалдарды көп-көп жасағаны абзал. Өйткені, Раббымыз бізді күнә жасап, құрдымға жіберу үшін емес, өзіне құлшылық еткен құлын сыйға бөлеу үшін жаратты. Міне, біз сөз еткен аят осыны айғақтайды.
«Ummet.kz» рухани-ақпараттық порталы