25
Сәрсенбі,
Желтоқсан

һижри

Бес уақыт намаздың Құрандағы орны

Құран кәрімде намаз жайлы бірнеше аяттарда айтылады. Тіпті намаз оқығандар мадақталып, намазға жүрдім-бардым қараған мұнафықтардың мәңгілік өкінішке тап болатыны ескертілген.

Таһажжуд намазының уақытын қалай білеміз?

Парыз намаздардан кейінгі ең абзал намаз – таһажжуд намазы. Ал таһажжуд намазын өтеу үшін түн ортасында немесе түннің соңғы үшінші бөлігінде тұрған жақсы.

Намазды ықыласпен оқу үшін не істеу керек?

Құран кәрімде құлшылыққа қатысты бұйрықтар атқарылатын ғибадаттың сыртқы пішініне емес, ішкі мәні мен мазмұнына көбірек бағытталған. Пайғамбарымыз осы құлшылықтардың қалай жасалатындығын көрсеткен. Осыған қатысты бір оқиғаны сахаба Әбу Һурайра былай баяндайды:

Күшті иман қандай болады?

Иман және ғибадатқа байланысты үш түрлі ұғым бар: хузуру дайми, хаққал яқин және ихсан.

«Үтір намазы – хақ. Оны оқымаған бізден емес...»

Ханафи мәзхабында үтір намазын оқу – уәжіп. Яғни, оны оқу – міндет. Міндеттілігі жағынан парыз намазынан кейін тұрады. Әбу Дәуідте риуаят етілген хадисте Пайғамбарымыз (с.а.у.): «Үтір намазы – хақ. Оны оқымаған бізден емес. Үтір намазы – хақ. Оны оқымаған бізден емес. Үтір намазы – хақ. Оны оқымаған бізден емес», – деп, үш рет қайталап айтқан. Яғни, оның бұл сөзі үтір намазының міндет екендігін көрсетеді.

Дұға парыз намаздан кейін дереу жасалу керек пе?

Мешітте парыз намаз біткеннен кейін жалпы жамағат намаздың соңғы сүннетін оқиды. Сосын ғана зікір тартып (33 рет Cубханалла, 33 Әлхамдулиллә, 33 рет Аллаһу әкбар), дұға жасайды. Ал бірен-саран кісілер парыз намаздан кейін бірден зікір, дұғаларын жасап жатады.

Бекітілген және бекітілмеген сүннет

Сүннет – Пайғамбарымыздың (оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын) жасаған және «жасаңдар» деген әрі жасағанын қолдаған іс-әрекеттер.

Пайғамбар (с.ғ.с) мен сахабалардың түнгі намазға айрықша мән беруі

Абдуллаһ ибн Қайс (р.а.) әңгімелейді: Хазірет Айша былай деген еді: «Түнгі намазды бірде оқып, бірде оқымай тастап кетуге болмайды. Өйткені Алланың елшісі түнгі намазды қаза қылмайтын. Сырқаттанып қалса немесе қатты шаршаса, отырып оқитын».

Намазда қолды кіндіктен төмен байлау – сүннет

Тәкбірден кейін қол байлау – сүннет. Ал, кіндіктен төмен ұстау - абзал. Тақуалыққа ең жақыны – осы. Қол байлағанда оң қолдың басбармағы және кішкентай саусағы арқылы сол қолдың білезігінен қапсыра ұстайды.